Tilmelding & Vilkår - exparejser.dk
1.820.3345.33 hello@expatravel.com

Login

Sign Up

After creating an account, you'll be able to track your payment status, track the confirmation and you can also rate the tour after you finished the tour.
Username*
Password*
Confirm Password*
First Name*
Last Name*
Email*
Phone*
Country*
* Creating an account means you're okay with our Terms of Service and Privacy Statement.
Please agree to all the terms and conditions before proceeding to the next step

Already a member?

Login

Tilmelding & Vilkår

Vores betingelser

Bestilling af en rejse

For at bestillen en rejse med Expa Rejser skal du udfylde tilmeldingsskemaet. Du finder skemaet under hver rejse.

Betaling

Når du har bestilt en rejse hos os i Expa Travel, modtager du umiddelbart efter en reservationsbekræftelse til den oplyste e-mailadresse. Bekræftelsen indeholder blandt andet loginoplysninger til “Min side”, hvor du til enhver tid kan logge ind. Her administrer du dine rejsedetaljer, foretager eventuelle yderligere valg, opdaterer eventuelle data og finder alle betalingsoplysninger.

  • Alle tilmeldinger / bestillinger er bindende.
  • Betalinger sker via bankoverførsel med KID-nummer. Du kan finde KID-numrene på “Min side”.
  • Første delbetaling (depositum) på kr. kr. 2.500 (med mindre andet beløb er aftalt) skal betales senest 7 dage efter bestilling. Manglende betaling giver Expa Travel ret til at annullere ordren.
  • Den endelige betaling sker senest 65 dage før afrejse. Du vil modtage en påmindelse via e-mail, når det er tid til den endelige betaling. Manglende betaling giver Expa Travel ret til at annullere ordren.
  • Bestiller du rejsen mindre end 65 dage før afrejse, kræves det samlede beløb for rejsen ved bestilling.

I bestillingsformularen bekræfter du, at du har læst og accepteret vores handelsbetingelser.

Ved enkeltværelse / anden værelsestype end hvad der er inkluderet i prisen, tillægges et pristillæg. Se den nøjagtige pris på den respektive turside.

Ændring af bestilling

Ver er naturligvis behjælpelige med evt. ændringer i din bestilling. For ændringer der foretages efter at bestillingen er bkræftet tilkommer der et gebyr på 750,- kr.

Afbestilling af rejsen (af kunden)

  • Din tilmelding/bestilling er bindende.
  • Afbestilling skal ske skriftligt til info@exparejser.dk
  • Afbestilling vil pålægges et gebyr, afhængig af tidspunktet for aflysningen, som regnes fra den dato, arrangøren modtager besked. Afbud skal ske i kontorets åbningstid, ellers regnes det fra førstkommende hverdag.
  • Inden for 24 timer efter din reservation kan du annullere din tur gratis.
  • Efter 24 timer beholder vi depositum i tilfælde af aflysning.
  • Ved afbestilling mellem 65 og 36 dage før afrejse er der et afbestillingsgebyr på 50 procent af rejsens pris.
  • Ved afbestilling 35 dage og frem til afrejse er afbestillingsgebyret 100 procent af rejsens pris.
  • Manglende betaling af depositum tæller ikke som annullering.
  • Hvis den rejsende ikke møder op til afrejse eller mangler de nødvendige rejsedokumenter (flybillet, pas eller lignende), beholder Expa Travel hele det indbetalte beløb.
  • Ved en aflysning anbefaler vi, at du kontakter din rejseforsikring. Du er selv ansvarlig for at kontakte dit forsikringsselskab for eventuel erstatning

Hvis reservationen omfatter flere personer, og en eller flere af de rejsende aflyser, og den aftalte samlet pris er baseret på rabatter eller rabatter knyttet til antallet af deltagere, kan grundlaget for sådanne rabatter eller rabatter bortfalde. I tilfælde af en sådan delvis aflysning refunderer vi i overensstemmelse med vores afbestillingsbetingelser dem, der afbestiller, og opkræver en merpris som følge af tab af rabatter relateret til rejseselskabets størrelse fra de resterende deltagere. Hvis det betyder, at den/de rejsende skal bo i enkeltværelse, kan der komme et enkeltværelsestillæg.

Allerede betalte flybilletter, som vi (Expa Travel) ikke får refunderet, skal dækkes, hvis rejsen aflyses af kunden

Afbestillingsforsikring

Det er kundens ansvar at tegne en egen afbestillingsforsikring.

I tilfælde af aflysning anbefaler vi at du kontakter din rejseforsikring straks.

Prisændringer

Rejsens pris fastsættes ud fra en given valutakurs på produktionstidspunktet.

Expa Travel forbeholder sig ret til prisjusteringer, hvis uventede valutaændringer medfører væsentlige prisstigninger fra vores underleverandører.

Det samme gælder eventuelle prisreguleringer som følge af høje oliepriser eller andre forhold, som Expa Travel ikke har kontrol over.

Med mindre andet er angivet på den respektive rejse, vil en ændring i kursen på mere end 1 % muligvis forhøje/sænke prisen. Sådanne justeringer kan ikke foretages nærmere end 30 dage før afrejse

Aflysning af rejsen (Expa Travel)

Hvis vi som arrangør aflyser rejsen af ​​andre årsager end Force Majeure, refunderes naturligvis 100% af det indbetalte beløb.

Vi opererer med et minimum og maksimum antal deltagere på vores ture. Vores priser er betinget af, at minimum antal deltagere er udfyldt. Er der færre deltagere, bliver prisen noget højere eller rejsen aflyses.

Eventuel afbestilling skal ske senest 30 dage før afrejse.

Opstår der uforudsete hændelser, som ligger udenfor Expa Travels kontrol, og som gør det umuligt eller uhensigtsmæssigt at gennemføre rejsen, kan den afbestilles senest 30 dage før afrejse.

I tilfælde af Force Majeure, civil/militær undtagelsestilstand, naturkatastrofer, strejker mm. Expa Travel har intet erstatningsansvar ved afbestilling som følge heraf

Gebyr for ændring af billetter mv.

Ved ændringer i billetter i henhold til kundens ønsker (returdato mv.) Vil der blive opkrævet et administrationsgebyr på Dkk 200, – plus eventuelle omkostninger fra leverandøren.

Fly

Flybillet sendes via e-mail ca. 7 dage før afrejse. Eventuelle omkostninger til genudstedelse dækkes af kunden.

Kundeansvar

Det er kundens ansvar at kontrollere, at de modtagne rejsedokumenter er korrekte med hensyn til navn, dato, pris, indhold osv. 

NB! Navn som av kunden er forkert ved registreringen, vil kræve et navneændringsgebyr fra flyselskabet. Evt. omkostninger til navneendring dækkes av kunden.

Pas

Det er kundens ansvar at sikre, at passet er gyldigt i overensstemmelse med gældende regler. Flere lande kræver, at passet også er gyldigt i 6 måneder efter at man har forladt Danmark.

Eventuelle omkostninger ved at få et nyt pas og visum skal dækkes af kunden. Det anbefales at medbringe en kopi af passet og opbevare det særskilt under rejsen.

Ansvar for erstatning

Expa Travel Danmark dækker ikke udgifter og påtager sig intet ansvar i tilfælde af personskader eller materielskader som følge af uansvarlig brug af udstyr, der indgår i pakken, såsom cykler mv.

Rejseforsikring

Rejseforsikring er obligatorisk på vores rejser. Det er kundens ansvar at tegne egen rejseforsikring med en omfattende sygesikring og ulykkesforsikring, der også dækker hjemtransport. Det anbefales at tage en kopi af rejseforsikringen og opbevare den separat under rejsen.

Når du rejser i Europa, er det en god idé at få et europæisk sygesikringskort fra din hjemkommune. Dette giver dig ret til lægehjælp i EØS-lande, på tilsvarende vilkår som den lokale befolkning.

Mangler ved rejsen

Hvis kunden finder mangler ved rejsen, skal dette meddeles rejselederen så hurtigt som muligt under rejsen. Hvis manglerne ikke afhjælpes på en tilfredsstillende måde, kan kunden være berettiget til en prisnedsættelse, på betingelse af at han informeres om dette under turen.

Retten til kompensation gælder ikke, hvis det kan bevises, at manglen ikke skyldes Expa Travel eller nogen af ​​vores lokale partnere eller at ingen kunne afværge hændelsen. Det samme gælder force majeure, civile / militære nødsituationer, naturkatastrofer, strejker mv.

Programændringer

Exparejser forbeholder sig retten til at ændre i programme, der derfor skal se som foreløbigt. Det kan fx være, valg af spisested mv. Eventuelle ændringer vil ikke påvirke produktets samlede kvalitet. Vejret kan i nogle tilfælde ogsæ kræve ændringer i programmet,

Øvrige oplysninger

Forskellige nødvendige og nyttige oplysninger, såsom pakker liste mv. kan findes på hjemmesiden for den respektive tur på www.exparejser.dk.

Vaccinationer

Det er kundens ansvar at undersøge lokale regler og retningslinier mht. eventuelle veccinationer. På nogle destinationer vil Expa Travel gøre opmærksom eventuelle særlige forhold, der skal tages i betragtning.

Brug af ekstern transport

I tilfælde, hvor Expa Travel anvender transportvirksomheder (fly, bus, færge, tog osv.), er vilkårene for hver transportør gældende, og Expa Travel påtager sig intet ansvar i tilfælde af ulykker eller skader, der måtte opstå.

Kundeansvar undervejs

Expa Travel Danmark påtager sig intet ansvar for tab eller ulempe forårsaget af kundens egen forsømmelighed. Kunden skal agere på en måde, der ikke er til skade for andre eller skaber usikkerhed eller andre problemer for andre rejsende eller Expa Travel. En grov overtrædelse af dette giver Expa Travel ret til at hjemsende kunden på dennes regning.

Under cykelture skal kunden tage ansvar for brugen af ​​sikkerhedsudstyr (f.eks. hjelm).
Kunden er forpligtet til at kontrollere, at cyklen altid er i god stand og så hurtigt som muligt rapportere til rejselederen, hvis der opdages fejl.

Det er kundens pligt at overholde gældende trafikregler og ikke at indtage alkohol, der påvirker cykelfærdigheder, samt overholder gældende lokale færdselsregler.

Rejsegarantifonden

Expa Travel Danmark er medlem af den norske Reisegarantifondet. Dækningen er helt på niveau med den fra den danske grantifond

Kundens personlige data fra tilmelding

Expa Travel garanterer at navne og adresser fra vores registre ikke videresælges.

Forsikringscykler / Vespa mv.

Regler og vejledning for forsikring er beskrevet på hovedsiden for hver rejse.