Tilmelding & Vilkår - exparejser.dk
1.820.3345.33 hello@expatravel.com

Login

Sign Up

After creating an account, you'll be able to track your payment status, track the confirmation and you can also rate the tour after you finished the tour.
Username*
Password*
Confirm Password*
First Name*
Last Name*
Email*
Phone*
Country*
* Creating an account means you're okay with our Terms of Service and Privacy Statement.
Please agree to all the terms and conditions before proceeding to the next step

Already a member?

Login

Tilmelding & Vilkår

Vores betingelser

Kontakt med kunder

Al korrespondance mellem Expa Travel Danmark og kunder finder sted pr. e-mail eller telefon. Faktura, billetter og bookingbekræftelse m.m. sendes via e-mail.

Når du har reserveret en rejse, vil du umiddelbart efter modtage en e-mail, der bekræfter din reservation. Kontroller, at alle oplysninger er korrekte. Kontakt venligst ved Expa Travel Danmark ved fejl.

Bindende registrering

Din registrering er bindende. Første faktura skal betales inden for fristen. Hvis dette ikke sker, kan Expa Travel Danmark overlade pladsen til andre og du er ikke længere garanteret deltagelse. Resterende beløb for rejsen, inklusive evt. flygebyr og andre tillæg, betales ca. 5 uger før afrejse. Hvis vi skal sende en betalingspåmindelse, opkræves et gebyr på 75, – kr.

Hvis den resterende betaling ikke er modtaget inden for fristen, kan Expa Travel Danmark frit sælge rejsen til andre. I tilfælde af manglende betaling kan Expa Travel kræve dækning af faktiske omkostninger, som f.eks. udgifter i forbindelse med aflysning af fly og hotel reservation mm.

Betaling

Desværre er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at betale vores faktura med kreditkort (Visa / Master / American etc). Kontakt din bank for at få hjælp til betaling af en faktura med sådanne kort.

Ved betaling med gavekort skal dette være os i hende senest en måned FØR den sidste forfaldsdato for at kunne benyttes. Ethvert gavekort, der skal bruges, trækkes fra den sidste faktura. Gavekortet skal være os i hendes senest en måned FØR den sidste forfaldsdato for at være gyldigt.

Pris ændringer

Prisen på turen er baseret på en given valutakurs på produktionstidspunktet. Expa Travel Danmark forbeholder sig retten til prisjusteringer, hvis uventede ændringer i valuta resulterer i betydelige prisstigninger fra vores underleverandører. Det samme gælder for prisjusteringer på grund af ændrede oliepriser eller andre forhold, over hvilke Expa Travel Danmark ikke har nogen kontrol.

NB! Valutakursen for 2019/2020 vises på hovedsiden for hver tur. En ændring i valutakursen på mere end 3% kan øge / sænke prisen. Sådanne tilpasninger kan ikke finde sted mere end 30 dage før afrejse.

Afbestilling af rejsen (af kunden)
  • Din registrering er bindende.
  • Aflysninger skal ske skriftligt via e-mail til info@exparejser.dk og gælder fra den første arbejdsdag efter modtagelsen af ​​dette. Vores åbningstider er mandag – fredag ​​fra kl. 08.00 til 16.00. Ved modtagelse af afbestilling efter 16:00 på hverdage og 24 timer i weekenden / helligdage, er den første arbejdsdag afbestillingsdatoen (annulleret på lørdag / søndag, den følgende mandag er den aktuelle dato).
  • Den første betaling refunderes ikke uanset om / hvonår annullering fra kunden skulle ske (hvis Expa Travel Danmark aflyser turen, af anden grund end force Majeure, refunderer vi naturligvis den første betaling). Dette beløb dækker udgifter til blandt andet bookede fly og hotelværelser, der ikke kan af bookes.
  • På rejser med 3 betalingsrater, er det både 1. depositum og 2. betaling der ikke refunderes
  • Hvis fly / bagage ikke er inkluderet i prisen, men vi er behjælpelige med booking, er denne bindende og kan ikke refunderes uanset hvornår af booking foretages.
  • Et enkelt værelse supplement (ikke inkluderet i prisen) er bindende og refunderes ikke uanset hvornår af bookingen foretages.
  • Lufthavnsgebyr refunderes ikke.
  • Hvis du afbestiller op til 31 dage inden afrejse refunderet 100% af det betalte beløb (dvs. det indbetalte beløb minus første rate (eller. 1. og 2. rater på ture der kræver 3 rater).
  • Fra 30 dage op til 15 dage før afrejse refunderes 50% af den resterende saldo.
  • Fra 14 dage til afrejse vil 0% af den betalte deltager gebyr blive refunderet.
  • Alle aflysninger kræver et lægeerklæring. Ved afbestilling anbefaler vi, at du kontakter din rejseforsikring.

Yderligere oplysninger: Fly betalt af Expa Travel Danmark og hvor det ikke gives en refusion af flyselskabet, skal kunden dække, hvis rejsen aflyses mindre end 60 dage før afrejse (dette gælder ikke, hvis der er Expa Travek Danmark som aflyser turen).

Afbestilling af rejsen (ved Expa Travel Danmark)
  • Hvis vi som rejsearrangør annullerer turen af ​​andre grunde end Fource Majeur, bliver indbetalte beløbet, herunder den 1. betaling, selvfølgelig refunderet.
  • Vi arbejder med minimum og maksimum antal deltagere på vores rejser. Vores priser betyder, at det mindste antal deltagere er fyldt. For færre deltagere vil prisen være lidt højere, eller turen blive annulleret.
  • Afbestilling kan ske senest 30 dage før afrejse.
  • Hvis kunden ikke ønsker at bruge det beløb, der er betalt på en anden tur, vil dette blive refunderet til kunden så hurtigt som muligt.
  • I tilfælde af uforudsete begivenheder, der ligger uden for Expa Travel Danmarks kontrol, hvilket gør det umuligt eller ikke tilladt at gennemføre rejsen, kan denne annulleres senest 30 dage før afrejse.
  • Ved force majeure, civil / militær nødsituation, naturkatastrofer, strejker mv. har Expa Travel Danmark intet ansvar for nogen annullering som følge heraf.
Afbestillingsforsikring

Det er kundens ansvar at tegne en egen afbestillingsforsikring.

Alle aflysninger kræver lægeerklæring. I tilfælde af aflysning anbefaler vi at du kontakter din rejseforsikring.

Gebyr for ændring af billetter mv.

Ved ændringer i billetter i henhold til kundens ønsker (returdato mv.) Vil der blive opkrævet et administrationsgebyr på Dkk 150, – plus eventuelle omkostninger for leverandørskifte.

Der kan være gebyrer for navne ændring på billetten.

Fly

Flybillet sendes via e-mail ca. 7 dage før afrejse. Eventuelle omkostninger til genudstedelse dækkes af kunden.

Kundeansvar

Det er kundens ansvar at kontrollere, at de modtagne rejsedokumenter er korrekte med hensyn til navn, dato, pris, indhold osv.

NB! Navn som av kunden er forkert ved registreringen, vil kræve et navneændringsgebyr fra flyselskabet. Evt. omkostninger til navneendring dækkes av kunden.

Pas

Det er kundens ansvar at sikre, at passet er gyldigt i overensstemmelse med gældende regler. Flere lande kræver, at passet også er gyldigt i 6 måneder efter at man har forladt Danmark.

Eventuelle omkostninger ved at få et nyt pas og visum skal dækkes af kunden. Det anbefales at medbringe en kopi af passet og opbevare det særskilt under rejsen.

Ansvar for erstatning

Expa Travel Danmark dækker ikke udgifter og påtager sig intet ansvar i tilfælde af personskader eller materiel som følge af uansvarlig brug af udstyr, der indgår i pakken, såsom cykler.

Rejseforsikring

Rejseforsikring er obligatorisk på vores rejser. Det er kundens ansvar at tegne egen rejseforsikring med en omfattende sygesikring og ulykkesforsikring, der også dækker hjemtransport. Det anbefales at tage en kopi af rejseforsikringen og opbevare den separat under rejsen.

Når du rejser i Europa, er det en god idé at få et europæisk sygesikringskort fra din hjemkommune. Dette giver dig ret til lægehjælp i EØS-lande, på tilsvarende vilkår som den lokale befolkning.

Mangler ved rejsen

Hvis kunden finder mangler ved rejsen, skal dette meddeles rejselederen så hurtigt som muligt under rejsen. Hvis manglerne ikke afhjælpes på en tilfredsstillende måde, kan kunden være berettiget til en prisnedsættelse, på betingelse af at han informeres om dette under turen.

Retten til kompensation gælder ikke, hvis det kan bevises, at manglen ikke skyldes Expa Travel eller nogen af ​​vores lokale partnere eller at ingen kunne afværge hændelsen. Det samme gælder force majeure, civile / militære nødsituationer, naturkatastrofer, strejker mv.

Programændringer

Exparejser forbeholder sig retten til mindre ændringer i programmet. Det kan fx være, valg af spisested mv. Eventuelle ændringer vil ikke påvirke produktets samlede kvalitet.

Øvrige oplysninger

Forskellige nødvendige og nyttige oplysninger, såsom pakker liste mv. kan findes på hjemmesiden for den respektive tur på www.exparejser.dk.

Vaccinationer

Det er kundens ansvar at kontakte vaccinationskontoret for anbefalinger om eventuelle vacciner. På nogle destinationer vil Expa Travel Danmark gøre opmærksom eventuelle særlige forhold, der skal tages i betragtning.

Brug af ekstern transport

I tilfælde, hvor Expa Travel anvender transportvirksomheder (fly, bus, færge, tog osv.), er vilkårene for hver transportør gældende, og Expa Travel påtager sig intet ansvar i tilfælde af ulykker eller skader, der måtte opstå.

Kundeansvar undervejs

Expa Travel Danmark påtager sig intet ansvar for tab eller ulempe forårsaget af kundens egen forsømmelighed. Kunden skal handle på en måde, der ikke er til skade for andre eller skaber usikkerhed eller andre problemer for andre rejsende eller Expa Travel. En grov overtrædelse af dette giver Expa Travel ret til at gennemføre repatriering på kundens bekostning.

Under cykelture skal kunden tage ansvar for brugen af ​​sikkerhedsudstyr (f.eks. hjelm).
Kunden er forpligtet til at kontrollere, at cyklen altid er i god stand og så hurtigt som muligt rapportere til rejselederen, hvis der opdages fejl.

Det er kundens pligt at overholde gældende trafikregler og ikke at indtage alkohol, der påvirker cykelfærdigheder, samt overholder gældende lokale færdselsregler.

Rejsegarantifonden

Expa Travel Danmark er medlem af Rejsegarantifonden.

Kundens personlige data fra tilmelding

Expa Travel garanterer at navne og adresser fra vores registre ikke videresælges.

Forsikringscykler / Vespa mv.

Regler og vejledning for forsikring er skrevet på hovedsiden for hver rejse.