FRI OMBOKNING eller GRATIS ANNULLERING op til 60 dage før afgang!
Vi ønsker, at du kan se frem til at tage på rejse og derfor har vi ændret vores betalingsbetingelser, så du kan reservere din rejse sikkert uden nogen bekymringer, med meget gunstige og fleksible vilkår:
Kontakt med kunder
Al korrespondance mellem Expa Travel Danmark og kunder finder sted pr. e-mail eller telefon. Faktura, billetter og bookingbekræftelse m.m. sendes via e-mail.
Når du har reserveret en rejse, vil du umiddelbart efter modtage en e-mail, der bekræfter din reservation. Kontroller, at alle oplysninger er korrekte. Kontakt venligst ved Expa Travel Danmark ved fejl.
Bindende registrering (fra og med 01. Januar 2021)
Din registrering er bindende. Første faktura skal betales inden for fristen. Hvis dette ikke sker, kan Expa Travel Danmark overlade pladsen til andre og du er ikke længere garanteret deltagelse. Resterende beløb for rejsen, inklusive evt. flygebyr og andre tillæg, betales ca. 6 uger før afrejse. Hvis vi skal sende en betalingspåmindelse, opkræves et gebyr på 75, – kr.
Hvis den resterende betaling ikke er modtaget inden for fristen, kan Expa Travel Danmark frit sælge rejsen til andre. I tilfælde af manglende betaling kan Expa Travel kræve dækning af faktiske omkostninger, som f.eks. udgifter i forbindelse med aflysning af fly og hotel reservation mm.
Betaling
Desværre er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at betale vores faktura med kreditkort (Visa / Master / American etc). Kontakt din bank for at få hjælp til betaling af en faktura med sådanne kort.
Ved betaling med gavekort skal dette være os i hende senest en måned FØR den sidste forfaldsdato for at kunne benyttes. Ethvert gavekort, der skal bruges, trækkes fra den sidste faktura. Gavekortet skal være os i hendes senest en måned FØR den sidste forfaldsdato for at være gyldigt.
Pris ændringer
Prisen på turen er baseret på en given valutakurs på produktionstidspunktet. Expa Travel Danmark forbeholder sig retten til prisjusteringer, hvis uventede ændringer i valuta resulterer i betydelige prisstigninger fra vores underleverandører. Det samme gælder for prisjusteringer på grund af ændrede oliepriser eller andre forhold, over hvilke Expa Travel Danmark ikke har nogen kontrol.
NB! Valutakursen for 2021 vises på hovedsiden for hver tur. En ændring i valutakursen på mere end 3% kan øge / sænke prisen. Sådanne tilpasninger kan ikke finde sted mere end 30 dage før afrejse.
Afbestilling af rejsen (af kunden)
Hvis bestillingen omfatter flere rejsende og der derfor evt. er opnået rabat, vil en ændring / af bokning medføre en tilsvarende prisændring iht. rabat
Yderligere oplysninger: Fly betalt af Expa Travel Danmark og hvor det ikke gives en refusion af flyselskabet, skal kunden dække, hvis rejsen aflyses mindre end 60 dage før afrejse (dette gælder ikke, hvis der er Expa Travel Danmark som aflyser turen).
Afbestilling af rejsen (ved Expa Travel Danmark)
Afbestillingsforsikring
Det er kundens ansvar at tegne en egen afbestillingsforsikring.
I tilfælde af aflysning anbefaler vi at du kontakter din rejseforsikring straks.
Gebyr for ændring af billetter mv.
Ved ændringer i billetter i henhold til kundens ønsker (returdato mv.) Vil der blive opkrævet et administrationsgebyr på Dkk 150, – plus eventuelle omkostninger fra leverandøren.
Der kan forekomme gebyrer for navne ændring på billebiletter.
Fly
Flybillet sendes via e-mail ca. 7 dage før afrejse. Eventuelle omkostninger til genudstedelse dækkes af kunden.
Kundeansvar
Det er kundens ansvar at kontrollere, at de modtagne rejsedokumenter er korrekte med hensyn til navn, dato, pris, indhold osv.
NB! Navn som av kunden er forkert ved registreringen, vil kræve et navneændringsgebyr fra flyselskabet. Evt. omkostninger til navneendring dækkes av kunden.
Pas
Det er kundens ansvar at sikre, at passet er gyldigt i overensstemmelse med gældende regler. Flere lande kræver, at passet også er gyldigt i 6 måneder efter at man har forladt Danmark.
Eventuelle omkostninger ved at få et nyt pas og visum skal dækkes af kunden. Det anbefales at medbringe en kopi af passet og opbevare det særskilt under rejsen.
Ansvar for erstatning
Expa Travel Danmark dækker ikke udgifter og påtager sig intet ansvar i tilfælde af personskader eller materielskader som følge af uansvarlig brug af udstyr, der indgår i pakken, såsom cykler mv.
Rejseforsikring
Rejseforsikring er obligatorisk på vores rejser. Det er kundens ansvar at tegne egen rejseforsikring med en omfattende sygesikring og ulykkesforsikring, der også dækker hjemtransport. Det anbefales at tage en kopi af rejseforsikringen og opbevare den separat under rejsen.
Når du rejser i Europa, er det en god idé at få et europæisk sygesikringskort fra din hjemkommune. Dette giver dig ret til lægehjælp i EØS-lande, på tilsvarende vilkår som den lokale befolkning.
Mangler ved rejsen
Hvis kunden finder mangler ved rejsen, skal dette meddeles rejselederen så hurtigt som muligt under rejsen. Hvis manglerne ikke afhjælpes på en tilfredsstillende måde, kan kunden være berettiget til en prisnedsættelse, på betingelse af at han informeres om dette under turen.
Retten til kompensation gælder ikke, hvis det kan bevises, at manglen ikke skyldes Expa Travel eller nogen af vores lokale partnere eller at ingen kunne afværge hændelsen. Det samme gælder force majeure, civile / militære nødsituationer, naturkatastrofer, strejker mv.
Programændringer
Exparejser forbeholder sig retten til at ændre i programme, der derfor skal se som foreløbigt. Det kan fx være, valg af spisested mv. Eventuelle ændringer vil ikke påvirke produktets samlede kvalitet. Vejret kan i nogle tilfælde ogsæ kræve ændringer i programmet,
Øvrige oplysninger
Forskellige nødvendige og nyttige oplysninger, såsom pakker liste mv. kan findes på hjemmesiden for den respektive tur på www.exparejser.dk.
Vaccinationer
Det er kundens ansvar at undersøge lokale regler og retningslinier mht. eventuelle veccinationer. På nogle destinationer vil Expa Travel gøre opmærksom eventuelle særlige forhold, der skal tages i betragtning.
Brug af ekstern transport
I tilfælde, hvor Expa Travel anvender transportvirksomheder (fly, bus, færge, tog osv.), er vilkårene for hver transportør gældende, og Expa Travel påtager sig intet ansvar i tilfælde af ulykker eller skader, der måtte opstå.
Kundeansvar undervejs
Expa Travel Danmark påtager sig intet ansvar for tab eller ulempe forårsaget af kundens egen forsømmelighed. Kunden skal agere på en måde, der ikke er til skade for andre eller skaber usikkerhed eller andre problemer for andre rejsende eller Expa Travel. En grov overtrædelse af dette giver Expa Travel ret til at hjemsende kunden på dennes regning.
Under cykelture skal kunden tage ansvar for brugen af sikkerhedsudstyr (f.eks. hjelm).
Kunden er forpligtet til at kontrollere, at cyklen altid er i god stand og så hurtigt som muligt rapportere til rejselederen, hvis der opdages fejl.
Det er kundens pligt at overholde gældende trafikregler og ikke at indtage alkohol, der påvirker cykelfærdigheder, samt overholder gældende lokale færdselsregler.
Rejsegarantifonden
Expa Travel Danmark er medlem af Rejsegarantifonden.
Kundens personlige data fra tilmelding
Expa Travel garanterer at navne og adresser fra vores registre ikke videresælges.
Forsikringscykler / Vespa mv.
Regler og vejledning for forsikring er beskrevet på hovedsiden for hver rejse.